From: Kent Sharples [mailto:sharplk@daytonastate.edu]
Sent: Monday, August 02, 2010 3:04 PM

To: Kent Sharples

Subject: WDSC Programming

Dear Board Members:

When WDSC, our wholly owned public television station went digital in 2003, bandwidth increased to
allow us to have three channels that are broadcast over the cable network, open-air broadcast and
satellite systems. Our primary channel is 15 on Bright House Cable. Depending on your cable provider
or satellite system the station number will vary. Prior to digital conversion we only had one signal for
which we provided a combination of PBS and local programming. Our emphasis on that single station
(15-1) has been to develop as much local programming as possible. We work closely with the county
and cities to do so. The other two stations (15-2 and 15-3) have different priorities. Channel 15-2 is
dedicated as the Florida/ Education station, while Channel 15-3 is designated as the Florida
government and worldwide news station. Decisions regarding programming are made by station
management consistent with College guidelines to provide a variety of programming including local,
state, national and international news as provided by public broadcasting stations. On the primary
station, 15-1, we actually create some of the local news programming. As part of the program for 15-3,
we identified in 2008 a public broadcasting package titled MHz Worldview Television that is offered
through PBS WCVERichmond, Virginia based stations. The MHz Worldview Television channel is a
multicultural international news provider that is made available at no cost to public broadcasting entities
across the United States. This free offer to include MHz Worldview news is broadcast in 29 markets
throughout the U.S., including WDSC. Included in the programming of MHz Worldview news is an
American version of Al Jazeera English and RT News. Al Jazeera is a network that provides a variety
of worldwide programming from the Middle East, while RT News provides worldwide news from
Russia. We broadcast worldwide news on channel 15-3, which for those of you on Bright House is
channel 1152, and Al Jazeera English and RT News can been seen at 7:00 p.m. and 6:00 p.m.
respectively. Our annual contract with the Virginia station is ongoing with a 60 day cancellation notice
required.

Mr. Tanner has received the attached complaint from Mr. Jerry Kenney regarding his opposition to our
public television station airing both Al Jazeera English and RT news. His attached email is self
explanatory. On Wednesday, July 28, 2010 at 11:00 a.m. | met with Mr. Kenney to explain the
Collegea€™s position regarding this issue. While the meeting was cordial, Mr. Kenney remains
steadfast in his position that we remove these programs. There are obvious concerns for First
Amendment rights, censorship, and academic freedom. Since Mr. Kenneya€™s position is unresolved,
| will need direction from the Board as to how | should proceed with this matter.

Kent

Please note: Florida has very broad public records laws. Most written
communications to or from college employees and students are public records and
available to the public and media upon request. Your e-mail communications may
therefore be subject to public disclosure.

Printed for Jerry Kenney <gkenney@kenneytv.com> 8/4/2010



